neljapäev, mai 08, 2008

Minu jaoks hakkab Moskva paraad homme juba enne kuut hommikul


Nii, ma tagasi Armeeniast ja Gruusiast. Kirjutan sellest moni paev pikemalt. Moskvas on vahepeal ilmunud agedad taksod - Porsche Cayenne`id!! VIP-taksod. Nagin yhte sellist Tverskaja peal Marrioti hotelli ees. Kes tahab, voib endale Moskvas viibimise ajaks tekkida. Number paistab kylje pealt.
Homme toimub siis vagev sojavaeparaad 9. mai auks. Esimene relvastusega paraad peale 1991. aastat. Yle Punase valjaku veereb yle 100 sojamasina, teiste hulgas tankid, tuumakompleksid Topol ja uued lyhimaaraketid Iskander, mis toenaoliselt paigutatakse voi juba asuvad ka Eesti piiri laheduses.
Ajakirjanikud peavad Punase valjaku lahedusse kogunema juba kell pool seitse! kuigi paraad algab alles kell 10. Kurat teab, miks me nii vara juba seal peame passima. siin on alati nii. Minu jaoks tajendab see, et pean kuskil pool kuus juba arkama, et minna vastu paraadile.
Homme on sisuliselt kogu Moskva kesklinna autodele suletud, ja juba alates kella kuuest hommikul. Arvatakse, et ligi miljon inimest koguneb tanavate aarde vaatama sojamasinate liikumist Punasele valjakule, kuhu lihtrahvast ei lasta. Sinna saab vaid spetskutsetega. Suurem rahvapidu toimub Poklonnaja Goral, kuhu oodatakse kuni poolteist miljonit inimest. See on minu jaoks paris kujutlematu mis homme Moskvas toimuma hakkab.
Tana puutusin jalle kahjuks Moskvas kokku igapaevaprobleemidega. Arvutil on miski probleem kodus ja ei saa enam interneti. Pool paeva kulus, et oma internetifirmast tellida arvutipoiss. Sain tellimuse sisse anda, aga pole veel teada, millal ta suvatseb tulla. Tana igatahes ei tulnud, homme ka vaevalt, voib olla next nadal. Ja maksab selline teenus Eesti rahas 350 krooni!
Aga ma olen juba oppinud, et Moskvas voi mujal Venes ei tasu arrituda selliste asjade peale, sest need nagunii ei soltu sinust. Kui sellistesse asjadesse rahulikult suhtuma ei opi, siis on Venemaal elamine toeline piin. Laheb lihtsalt veidi aega ning loodetavasti saab koik korda ka.
Seni kain kodu lahedal Vene Posti kontoris netis, tund maksab 65 rutsi ehk siis 30 krooni.

5 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Aitäh Sulle Jaanus! südamlik tänu! Tead küll mille esst!;)
Ma olen Su lugude tõsine fänn armas koolivend!!
Kai

KT ütles ...

tere tagasi!

kuidas kaptengrantlemine läks?

Anonüümne ütles ...

lõpuks ometi, päris rahutuuks tegev on iga päev klikata ja mitte uusi sissekandeid näha

Anonüümne ütles ...

Elasin kunagi Moskvas. Nyydseks olen 3 korda pikemat aega elanud USAs. Paistab aga jah, et venemaal ei ole midagi muutunud. Suur t2nu kirjutamast. J2lgin huviga.

Tegelt oleks kihvt vanu radu r2nnata ja v6rrelda aastat 1988 ja 2008 n2iteks. Pisara v6taks silma vast.

Igatahes, soovin edu!

Tervitustega Washingtonist.

Aika

I. ütles ...

Tere tagasi! Päris imelik on jah oma rutiinset tiiru netis tehes siia lehele tulla ja vaadata, et juba väga tükk aega pole ühtegi sissekannet.