pühapäev, juuni 03, 2007

Sotshi on hoopis teistsugune Venemaa kui ma seni tundnud olen

Olen nyyd juba Sotshis kenasti. Esimesed muljed on vaga head (sorry, aga internetikohviku klaviatuuril pole tappidega tahti..) Aga ma jutustan siis jarjekorras.
Sotshi lendasin Moskvast Vnukovost. Praegu koige kehvem lennujaam Moskvas. Huvitav hinnapoliitika on sealsetes baarides. Kohvi maksab 160 rutsi (75 krooni) tass, vorstivoileib 70 rutsi (33 krooni), aga pooleliitrine olu Stella Artois vaid 90 rutsi (42 krooni), mis on Moskva kohta vaga odav. Linnas ei maksa kuskil Stella alla 120 rutsi. Sellist nalja pole ma veel kuskil nainud, et lennujaama baarides on olu odavam kui linnabaarides.
Lendasin taas Tu 154ga - ei joua ara kiruda selle lennuki kitsust, jalgu pole kuhugi panna. Ma ei kujuta ette, kuidas 190-sentimeetrist pikemad inimesed suudavad sellisega lennata. Onneks olime 2 tunniga kohal, seekord ei piinelnud kaua. Rahvas vottis taas maandumist vastu kova aplausiga lenduritele.
Lennujaam asub Adleris, umbes 30 kiltsa Sotshist. Maandusime Musta mere poolt, tegime tiiru yle Abhaasia. Lennujaam on ysna mere aares, tundus et lennuk maandub otse merre. (Domodedovo lennuvaljal Moskvas on alati selline tunne, et maandud metsa - seal on mets-mets ja siis akki kohe lennurada.)
Juba ohust vaadates tundus kant vaga sympaatne. Lennujaam oli ka koige kodusem nendest valjaspool Moskvat asuvates linnadest, kus seni kainud olen (Krasnojarsk, Irkutsk, Ulan-ude, Mahhatshkala).
Kuna enne siiasoitu votsin yhendust Sotshi taliolympia kandideerimist korraldava komiteega, et tahaksin saada ekskursiooni mooda objekte, siis nad olid nii head mehed, et saatsid mulle juba lennujaama auto vastu! Soitsin nagu tahtis kylaline muiste, tutika Toyota Camryga.
Seetottu ei saanudki teada, kui palju maksab taksoga linnasoit. Hiljem hotellis uurisin, et pidi maksma 400-500 rutsi, marsakaga on marksa odavam - 30 rutsi.
Kogu see elamine kaib siin pikki mererannikut. Nii nagu Adlerist hakkavad kuurortid-hotellid-rannad, nii ulatuvad need jutti 150 kilti kuni Tuapseni valja. Sotshi linn on ka nagu vorst, pikki rannikut valja venitatud.
Adlerist jooksis Sotshi poole korralik kaherealine maantee molemas suunas. Nii head teed ma polegi varem valjaspool Moskvat nainud. See on juba varem ehitatud, mitte nyyd OM-kampaania ajal.
Autojuht Zhenja tootab kampaaniakomitees teist aastat. Tema jutu jargi on enamus kohalikke vaga OMi poolt. Vastu olevat ainult need, kes kardaba, et nende illegaalselt ehitatud majad lammutakse ilma mingi kompekata maha, kui need jaavad tulevastele objektidele ette.
Koige rohkem kardetakse Zhenja sonul, et Sotshile ei anta OMi poliitilistel pohjustel. Aga otsustatakse juba kuu aja parast.
Ma ei joudnud Moskvas ise hotellide bronnide, sestap palusin Zhenjat et viigu mind mone mugava, aga suht odava hotelli juurde. Zhenja lahendas mu probleemi hiilgava. Ma usun, et sain 700 krooni eest hiilgava hotelli. Asub mae otsas, all paistab meri. Rannani alla 10 mintsa lonkida. Uus hotell, vaike ja kodune. Soovitan, kes plaanib siia puhkama tulla. Siin on nende kodukas www.nairi-sochi.ru
Sotshi meenutab sellist keskmiselt korraliku Vahemere-aarset kuurortit. Ma arvan, et Venemaa linna kohta on see vaga hea hinnang. Palju parke, heas korras tanavad ja majad, ymbrus hoolitsetud. See on mingi uus Venemaa, millist ma varem pole nainudki. Aga eks neid erinevaid Venemaasid on palju.
Pikki randa jookseb korralik rannatanav, mis on tais erinevaid veelobustusi (skuutrid, lohed, kaatrid jne) pakkuvaid firmasid, restosid, poode, lobustusasutusi ja veeparke. Rand ise on kivine, aga see-eest laheb kohe sygavaks, sisuliselt saab rannast juba peakat merre hypata. Vesi on 21 kraadi, ohk on 26 kraadi tana. Aga suht niiske.
Rannatanaval myysid ennast neegripoisid. Sellised lehtedest vargid pepu ymber, kummis ylakeha paljas ja pakkusid sellist teenust, et koos nendega sai valge mees ennast troonil pildistada. Soovijale anti kroon pahe ja kaks neegripoissi lehvitasid talle suurte lehvikutega tuult. 1 foto maksis 100 rutsi. Kyll neegritel on seni hea elada, kuni leidub lolle valgeid. Taitsa pull oleks valgena Aafrikas samasugust teenust tegemas olla.
Tahtsin ka neist pilti teha, aga lihtsalt niisama, sellest kuidas nad seal kooluvad, ilma et ma ise troonile roniksin. Vanad ei lubanud, pakkusin 100 rutsi, aga vanad ikka keeldusid niisama poseerimiast. ainult siis lubasid teha, kui ma troonile ronin ja kolmas neeger ise pildistab. nii ei olnud jalle mina nous. Ilmselt on mingid probleemsed mehed, sest yks pillas mulle: muidu paned veel meie pildi lehte. Oigesti kartis! aga loomulikult tegin ma siis neist hiljem salaja pilti.
Mis veel.... Just nagin siin tanaval seisma elu esimest Lamborghinit, selline ilus kollane. Isegi Moskvas pole trehvanud.
Iga laternaposti kyljes on reklaamid, mis pakuvad massaazhi, ning juures on lubadused , et kuni taieliku rahuloluni voi ekstaasini. Ja veel pakutakse massaazhi koos meestega!
Olgu, aitab kyll. Kyll homme kirjutan jalle. Interneti kasutamine maksab siin kohvikutes muide tunnis 19 krooni. Minu korval mangivad kaks magede poega suure hasardi ja kisaga mingit Doomi-taolist peksa-ja-tulista mangu. Ma ei suuda siin enam istuda...

1 kommentaar:

KT ütles ...

seda lugedes tekib suisa endal soov kohal olla:)