teisipäev, oktoober 05, 2010

Poliitilist rokki ja roppust Venemaalt

Veidi poliitilisest muusikategemisest Venemaal. Näppu jäid kaks huvitavat klippi. Venemaal on sel poliitikasügisel kõva sõna võitlus Moskva külje all asuva Himki metsa eest, mida tahetakse maha raiuda, et sealt läbi viia uus kiirtee Moskvast Peterburgi.
Teiste seas võitlevad Himki metsa eest mitmed tuntud kultuuritegelased nagu suur Eesti sõber muusikakriitik Artjom Troitski ja kuulsa bändi DDT laulja Juri Sevtšuk, kellest on kujunemas midagi Vene roki südametunnistuse laadset.
Paar nädalat tagasi lasi aga teise väga tuntud bändi Leningrad liider Šnurr (Sergei Šnurov) välja Himki kaitsjaid naeruvääristava laulu. Eriti mõnitatakse seal minu meelest just Sevtšukki. Šnurr laulab seal refräänis: „Ostke pileteid, mu vennad, ma olen demokraatia viimane laulik. Himki mets!“



Nüüd vastas Šnurile Venemaa ilmselt hetke kuulsaim räppar Noize MC (sai kuulsaks klipiga Lukoili asepresidendi kuulsa autoavarii teemal – see video peaks olema ka mu blogist leitav. Muide, nagu ma olen kuulnud, siis Noize´il oli oma isiklik suhe avariiga, nimelt oli noorem hukkunud naine ühe tema hea sõbra sugulane). Ilmselt tundis Noize MC ka ennast Šnuri laulust puudutatuna, igatahes sõimab ta Šnuri oma laulus päris karmilt. (NB! tekstis on roppusi – ärge selle video põhjal lapsele vene keelt õpetage!)Bänd on endale ette kleepinud Šnuri näo.



Kes ei ole veel näinud-kuulnud, siis sellesama Sevtšuki kuulus kevadine vestlus Putiniga, mis tekitas väikse tormi vene avalikkuses. Päris karm tekst ja päris närviline reaktsioon Putinilt.

Kommentaare ei ole: