neljapäev, jaanuar 25, 2007

Moskva tervitas mind lumesajuga


Nagu tänane Eesti Päevaleht kirjutas, siis ma olen nüüd lehe korrespondent Moskvas. Hillar Mets ei pidanud paljuks sel puhul isegi naljapildi joonistada. Hillar joonistab ikka hästi, aga Hillar, mul pole enam prille! (Väike vihje pildist aru saamiseks – ma elan ühes majas kirjanik Uspenskiga, kes on Tšeburaška ja Gena lugude autor.)
Katsun oma Moskva igapäevaelu hakata blogis kirjeldama. Ja pilte ja videosid näitama.
Kohale jõudsin täna hommikul. Rongis proovisin esimest korda järgi tavapärasest kallima kahekohalise kupee (muidu on kupees kohti neljale inimesele). Kaks korda kallima hinna eest on kupees veidi rohkem ruumi (pole ülemisi narisid), väike telekas (kust saab korraga valida kolme filmi vahel) ja saab toitu tellida kupeesse.
Telekast tulid, nagu karta oligi, pemiselt boevikud. Ühte vaatasime kupeenaabriga. Huvitav detail – filmis kurja terroristi mänginud mehel, kes kavatses Moskvas vutistaadioni mängu ajal õhku lasta, oli Eesti pass...Valepassina kasutas seda.
Moskva võttis mind vastu päris kena talveilmaga. Lund sadas, aga külm väga polnud. Kesklinnas on tänavad lumest suht puhtad, minu arust on isegi kergem liikuda kui Tallinna kesklinnas lumesaju ajal. (Tervisi Tallinna linnavalitsusele!)
Aga hoolimata saabunud talvest pole moskvalased loobunud kombest tänaval otse pudelist või purgist õlut juua. Olgugi et täna oli väljas miinus viis kraadi. Ja isegi naised teevad seda. Vaatan, et tuleb naine, väga korralikult riides ja Zolotaja Botška õllepudel käes ja teeb keset tänavat aeg-ajalt lonks-lonks.
Külastasin ka Hansapanga kohalikku filiaali. Avasin seal eelmine nädal arve. Kuna neil ilmselt suht vähe kliente, siis polnud mingit järjekorda. Meeldiv teenindus. Aga enne kui raha kätte sain pidin kolm korda passi näitama ja kolmest turvamehest mööduma. Iseloomulik Moskvale.
Üks esimesi muresid on mul korterisse interneti saamine. Nagu arvata oligi, siis see ei käi nii lihtsalt. Korteriomanik ütles, et kui ma tahan püsiühendusega internetti, siis tuleb mul paigaldusfirmale maksta kõige pealt 3000 rutsi (1 kroon võrdub 2,2 rutsi) ja siis nad kümne päeva (!) jooksul panevad mulle interneti sisse! Ehh...Aga ta lubas uurida, et saaks ikka kiiremini...loodame-loodame. Kuumaks pidi interneti eest olema 15-20 dollarit.

1 kommentaar:

Anonüümne ütles ...

Saan ma aru Jaanus, et elad koos Uspenski, krokodill Gennadi ja Potsatajaga selles samas majas, mille katusel Hillari pildil oled.

Urmet