teisipäev, juuli 31, 2007

Vene teleuudised võltsisid külma südamega "asja huvides" The Times´i esikülge

Kirjutan kummalistest asjadest, mis toimuvad Vene ajakirjanduses, kuigi mulle eriti ei meeldi kolleegide tegemistes surkida. Ise teavad, mida teevad. Aga täna oli kaks uudist, millest ei saa vaiki olla. Eriti üks sundis mul kulmu kerkima.
Nimelt rääkis Rossija-telekanali uudistesaade Vesti eile õhtul sellest, et Londoni suurlehes The Times´is ilmus negatiivne lugu Berezovskist pealkirjaga „Berezovky is playing us, and it´s embarrasing”. Et lugupeeteud vaatajad ikka usuksid ja ei arvaks, et Vesti mingit jama ajab, siis näidati juurde ka fotot sellest artiklist. Foto on siin ja selle järgi asus lugu otse Times´i esiküljel. Tõsi, diktor seda ei rõhutanud, et tegemist oli esiküljelooga.

Absurdus on selles, et tegelikult nägi Times´i tolle päeva esikaas välja hoopis teistsugune. (Selline nagu alumisel fotol.) Seal ei olnud sellist artiklit! Teiseks on Times´i esikülje layout üldse teistsugune! Sellist layouti, mis Vesti näitas, kasutas leht mõned aastad tagasi.
Vesti, mis on Venemaa nr 2 teleuudisteprogramm Vremja järel, oli lihtlabaselt võltsinud Times´i!
Nii nahaalid nad siiski ei olnud, et oleksid kogu loo välja mõelnud. Selline negatiivne asi Berezovskist ilmus küll esmaspäevases Times´is, aga mitte põhilehes, vaid lisas Times 2 ja sealgi kuuendal leheküljel rubriigis „Arvamused, kommentaarid”!
Vesti räige pettuse avastas täna BBC Vene toimetus, lugu sellest asub siin.
Teine uudis puudutab minu siinset üht lemmikajakirja New Times. See ilmub alates jaanuarist, hoolimata ingliskeelset pealkirjast on ajakiri venekeelne. Minu arust praegu kõige tervama ja parema sisuga ajakiri Moskvas, kohe selline hästi terav Kremli suhtes, samas väga informeeritud. Ma olen kohe professionaalses mõttes kade.
Nojaa täna tuli gazeta.ru-st selline uudis, et kinnitama andmetel vahetatakse praegune peatoimetaja Raf Šakirov välja. Ja väidetav põhjus selles, et umbes kuu tagasi kutsuti ajakirja väljaandja Irena Lesnevskaja Kremlisse, kus tal oli „ebameeldiv jutuajamine”. Kellega, seda gazeta.ru ei märgi. Kremlist öeldi Irenale, et „tuure tuleb maha võtta” ning vähendada nö opositsiooniliste materjalide hulka ajakirjas. Näis, mis ajakirjast saab.
Ise käisin täna õhtul taas teatris, vaatasin Mossovetis pullitükki nimega „Ladies night”. Mäletate filmi Full monty? Sellest, kuidas töötud kaevurid tegid stripiisitrupi. Selle filmi järgi oligi see tükk. Aastaid tagasi tegi Rakvere teater ka seda.
Üsnagi labane tükk oli ausalt öelda, allanabanaljadega oli kõvasti üle pingutet. Minu arust tegid näitlejad kõvasti haltuurat. Aga rahvale väga meeldib, enamus publikust on ofkoors naised. Juba teist aastat läheb see täissaalidele pidevalt. Üks põhjus on kindlasti see, et selles mängivad kaks väga poppi näitlejat – Goša Kutšenko (kes praegu on Venemaal peaaegu superstaari seisuses) ja Marat Bašarov ( nt filmis „Siberi habemeajaja”).
Lõpetuseks ka püsirubriik – Našide tembutusi. Ilmselt osutusid viinamarjad siiski hapuks, sest täna teatas nende pühak Jakimenko, et eelmisel nädalal toimunud liikumise uue liidri valimised polnudki „valimised”, vaid „imitatsioon sellest, kuidas lahkub Putin”. Nendega hakkab üha rohkem nalja saama.

3 kommentaari:

Andres ütles ...

Новое время veebikülg mul praegu avaleheks, tähtsamad uudised jooksevad ilusti kätte.

dumbuser ütles ...

See on juba vähemalt teist korda kui Sa väidad, et ajakiri "New Times" ilmub alates käesoleva aasta jaanuarist. Tegelikult ei ole see päris nii. Ajakiri New Times on, kui mu mälu mind ei peta, vanim NL-i lagunemise järgne vene ja inglise keeles ilmuv poliitiline ajakiri Venemaal - elik kuni eelmise aasta lõpuni ilmus ta kakskeelsena, vähemalt veebiversioonis ja üllitas väga häid artikleid. Siis tuli kas omanike vahetus või äri lõpp või mis iganes. Samas, head artiklid on neil ka praegu - Novodvorskaja jne - aga see ei ole enam päris see.

Kahjuks ei ole alles vana ajakirja arhiivi. Paar omaaegset stiilinäidet sai kunagi siia talletatud - http://com1.runboard.com/bpravdarefugees.f11.t165148 Täiesti adekvaatne välispoliitiline analüüs.

Igastahes, kui austet ajakirjanikuhärra viitsib, siis järsku on ta nii hea ja uurib välja, mis vanast New Times'ist sai ja kas nende arhiiv on kuskil netis veel üleval. Tänud juba ette selle eest.

Anonüümne ütles ...

[color=#f5deb3]Музыкальный ансамбль [url=http://dejavu-group.ru/about_us.php]Deja Vu[/url] - это коллектив виртуозных вокалистов и музыкантов на праздник.
[url=http://dejavu-group.ru/about_us.php]Deja Vu[/url]- законодатель в области музыкального оформления корпоративных вечеринок, свадеб, торжеств, шоу программ, музыкальных вечеров.
В репертуаре ВИА Dejavu-group около 3 тыс. произведений.
Только живое исполнение. Ретро, хиты 70-80-90-х, джаз, диско, поп, современная музыка, европейские хиты, фоновая музыка, шансон.
Музыканты Deja Vu обладает мощной качественной музыкальной аппаратурой, позволяющей заполнить приятным и плотным уху звуком как компактное помещение (фуршет), так и огромное помещение (корпоратив до тысячи человек).

Андрей +7 910 483 8294, Игорь +7 916 623 4047 [/color]