teisipäev, jaanuar 20, 2009

Anne comes to Moscow – Anne Veski 30 aastat laval

Täna avastasin, et 23. veebruaril annab Anne Veski Moskvas suure soolokontserti „30 aastat laval“. Lavajuubeli tähistamine tuleb Estraaditeatris kesklinnas. Piletihindu ei oska öelda, sest teatri kassa telefon oli kogu aeg, kui üritasin helistada. Arvestades estraadi jätkuvat populaarsust siin, siis pakun et keskmine piletihind on 2000 rubla tuuris (veidi üle 700 krooni).
Annet saadab muideks bänd Eestist Easy Living, vennad Vanemad, Ain Varts, Ain Tammesson ja veel ühed vennad – Testmannid. Viimati andis Veski Moskvas soolokontserdi eelmise aasta jaanuaris, ja siis ka Estraaditeatris.
Täna käis mul see aasta esimest korda koristaja (no ma ju alles hiljuti tulin ka ju tagasi). Tema nimi on Jevgenija ehk siis Ženja. Ma ei mäleta, kas ma olen temast varem kirjutanud. Ta on 60-ndates, endine insener, pensionil. Kuna pension haige ja tal on haige vanem õde, kellega nad koos elavad, siis teenibki lisa kodude koristamisega. Ta on selline hästi tagasihoidlik.
Reeglina käib Ženja minu juures üle kahe nädala – koristab toad ja triigib pesu. Kaks aastat tagasi, kui ma tulin, siis maksin talle 700 rubla korra eest (siis oli see umbes 300 krooni). Eelmise aasta algul hakkasin talle maksma 800 rubla. Kui sügisel inflaralli lahti läks, siis pakkusin, et ma hakkan maksa 1000 rubla korra eest. Ženja vastas selle peale, et ei ole vaja ikka nii palju! Ma olin jummala üllatunud, aga ei hakanud peale pressima inimesele raha. Seekord võttis Ženja ikka 1000 rubla (praeguse kursi järgi 360 krooni) ikkagi lõpuks vastu. Nõustus, et on jah elu kallimaks läinud.
Olen tähele pannud, et mõnedes restoranides on isegi tasuta ajalehed ära kadunud. Ja tuttavate üks lemmikteema kõrtsis käies on kurta selle üle, kui palju nende rublapalk dollari suhtes odavamaks on läinud. Nt on võrreldes sügisega palk sama, aga siis said selle eest üle 3000 dollari, nüüd napilt 2000 dollarit.
Tuttavate jutu järgi on jälle soositumaks muutunud kellegi juures kodus söömas ja joomas käia. Või siis minnakse odavamatesse kõrtsidesse. Ühel sellisel lõbusal õhtul sain tuttavatage kokku Novokuznetskajas kohas nimega Dno (Põhi). Koht oli oma nime väärt – putkade vahel lihtsalt laudadega üle löödud koht, kus olid tavalised pingid ja lihtsad lauad, istuti jopedes ja joodi viina, mis maksis „baaris“ 250 rubla ehk kroonides 90 raha poole liitri eest. Peldikut polnud, hädaks joosti putkade taha, kus päeval on turg. Ja täitsa kesklinnas. Aga põhiline – tuul ei puhu ja lumi ei saja pähe.
Kui rahast veel, siis täna tõi korteriomanik elektriarve eelmise aasta eest. Kokku maksin 1123 kilovati eest 1673 rubla ehk 602 krooni. See teeb kilovati hinnaks alla 50 sendi. Peaks olema väga odav, kuigi ma enam ei mäletagi palju Eestis elekter maksab.
Tuttav tšetšeen rääkis hea loo. Sõitis ta pärast pikka puhkust aasta algul Moskvasse tagasi. Tuli SV-vagunis. Ja täiesti üksi sõitis terve vaguni peale! Kui Moskvas väljuda tahtis kupeest, murdus tal see metallist uksekäepide ära nii et ta ei saanud enam välja. (Ma ei saa aru ja tema ka ei saa aru, kuidas see massiivne uksekäepide ära murduda sai! Põhimõtteliselt ei saa see katki minna ju, see on nii võimas tükk!) Mulle jäi küll arusaamatuks, miks vagunisaatja talle appi ei tulnud, aga igatahes lõppes see sellega, et ta välja ei saanud ning sõitis koos rongiga depoosse, kuskile Moskva teise otsa ja alles seal päästeti ta välja. Lõpeks pidi ta veel 2000 rubla eest takso võtma, et koju saada.
Kui juba Tšetšeeniale jutt läks, siis panen siia lingi ühele blogile, kus ilmusid suurepärased fotod väidetavalt Ramzan Kadõrovile kuuluvast autopargist. Ühel pildil ta seal poseerib küll - kabriolett Rolls Royce´is minu arust. Üsna muljetavaldav. Huvitav, et autod on kõik Moskva numbritega (need autod, milledel numbrid peal on).
Ja veel – gazeta.ru kirjutab, kuidas Leningradi oblastis tahetakse rajada hiigelsuur prügila otse kunagiste lahingupaikade, kümnete tuhandete hukkunute säilmete kohale. Nagu autor kirjutab: „Professionaalsed patrioodid ei pannud seda tähelegi. Neil pole aega. Nad peavad surmalahingut Riia ja Kiieviga.“ Artikkel ise siin.

Ükspäev seisis minu maja ees sellise imeliku kirjaga auto. Seda kirja ei saanud sinna alla panna keegi muu kui auto omanik ise. Ilmselt siis aus ülestunnistus. Kes vene keelt ei oska, siis „merzavets“ tähendab lurjust.
Veel paar pilti Moskva tänavatelt.



2 kommentaari:

Unknown ütles ...

Kui palju muidu praeguse üürikorteri üürimine maksab?

Jaanus Piirsalu ütles ...

Eesti Päevaleht maksab minu kahetoalise korraliku remondiga korteri eest 1500 eurot kuus. See on vägagi hea hind, arvestades, et asub üsna heas kohas kesklinna vahetus läheduses.