Kuidagi ei saa jälle panemata jätta fotosid toredast liikluskultuurist Moskvas. Iga korda kui ma pärast paarinädalast ära äraolekut tagasitulek satun ma sellest kohutavasse vaimustusse. Moskva autojuhtide improviseerimisvõime lihtsalt nii imponeerib mulle! Selles on midagi siirast ja samal ajal traagilist, umbes nagu Turgenevi või Tolstoi teostes. Muide, igakorda tundub mulle, et jälle on Moskvas silmaga tuntavalt rohkem autosid ja ummikud on taas hullemaks läinud... 300 uut autot ikkagi iga päev.
Niisiis, nagu näha, siis on kõnnitee Moskva kesklinnas lihtsalt sõidutee jätk, mis on põhimõtteliselt mõeldud parkimiseks. Jalakäijatel on niigi tuhat võimalust, kuidas ja kus liigelda.
Ma seletan veidi – siin fotol näete kolmes reas parkimist. See hall Opel keskel on samuti pargitud, mitte ei anna ristmikul teed. Mööda mahub ju ilusti sõitma, miks mitte parkida sinna. Kõnnitee peale ju ei mahu seal on postid ees.
Kolmapäevasest Moscow Times´ist leidsin arvud, kui palju enesetapjaid hüppab aastas Moskva metroo rongide alla. Keskmiselt 130-150 inimest pidid seda aastas tegema. Eks nende seas on ka mõni, keda on lükatud või visatud. Nüüd ongi Moskva prokuratuur teinud Moskva metroole ettepaneku, et nad peaksid jaamadesse (praegu on neid 177) ehitama platvormidele barjäärid, et inimesed ei saaks hüpata rongide ette. Metroo vastas, et olemasolevatele jaamadele mingeid barjääre ehitada on väga raske, aga barjäärid tulevad uue ringliini (Koltsovaja) jaamadele. Uut ringliini hakkab Moskva metroo ehitama 2014. aastal.
Tänase päeva hitt oli minu jaoks Prantsuse ajakiri Le Nouvel Observateur, mis avaldas pika artikli, mis juhtus tegelikult 12. augustis Kremlis Sarkozy, Putini ja Medvedevi kohtumisel. Nagu ma aru saan, siis on ajakirja allikaks olnud Sarkozy diplomaatiline nõunik Jean-David Levitte. Sarkozy keelitas Vene juhte loobuma Tbilissi peale minekust, sest Prantsuse salateenistuste andmetel oli venelastel just selline kavatsus. Ja siis oli toimunud Le Nouvel Observateur andmetel selline muljetavaldavalt kivirähalik kahekõne, mis näitab et Putin on tõeline mees, räägitagi mida tahes, et ta on Lilliputin jne:
Putin: Ma tõmban selle Saakašvili munepidi oksa!
Sarkozy: Tõmbad oksa?
Putin: Aga miks ka mitte? Ameeriklased ju poosid Saddam Husseini üles.
Sarkozy: Seda küll, aga kas sa tõesti tahad lõpetada nagu Bush?
Putin: Selles suhtes on sul õigus.
Le Nouvel Observateur´i loo prantsuskeelne link on siin, ma ise lugesin selle artikli venekeelset tõlget Newsru.com´ist.
Teine hitt oli see, et õigeusu kirik teatas, et Moskva lähedal Ivanovo oblastis on keegi kivi kivi haaval laiali tassinud ühe nende kiriku nii et keegi ei pannud tähele.... 200 aastat vana kirik olevat olnud. See tuletas meelde, kuidas 90-ndate algul varastati Siberis ära ligi 1000 kilomeetrit raudteed taigas, relsid võeti lihtsalt üles ja viidi vanarauda – nii et keegi ei märganud! Tehke järele.
Eile kiitsin, et Estonian Air on Tallinna lennujaama üles pannud mugavad iseteenindusautomaadid check-ini tegemiseks. Aga tuleb välja, et nüüd saab lennule regada ennast ka otse internetist. Väljavõte nende pressiteatest, lihtsalt, et häid inimesi heast asjast informeerida.
„Lendamine Estonian Airiga muutus veelgi lihtsamaks, sest lisaks võimalusele registreerida end check-in lauas või check-in automaadis Tallinna lennujaamas saavad reisijad end nüüd lennule registreerida ka Estonian Airi kodulehel. E-piletiga reisijad saavad end registreerida Estonian Airi kodulehel kiirelt ja mugavalt kõikidele Estonian Airi regulaarlendudele algusega Tallinnast, Kuressaarest või Brüsselist. E-registreerimine võimaldab interneti teel lennule registreeruda, valida istekoha, registreerida EuroBonus kaardi ning trükkida pardakaardi. E-registreerimine avatakse 12 tundi enne väljalendu ning lõpeb Tallinnas ja Kuressaares 1,5 tundi ning Brüsselis 2 tundi enne väljalendu.“
Väike foto ka ajaloosõpradele. Sellel fotol on näha Moskva kesklinna ümbritseva Sadovaja ringtee ainuke säilinud koht, kus see on tema originaalses laiuses. See lühike, alla sajameetrine jupp on säilinud Triumfalnaja väljakul, otse Tšaikovski kontserdisaali vastas üle Tverskaja uulitsa.
3 kommentaari:
heh, aga Finnair teeb juba ammu mobiili kaudu tsekkinni :)ja piletid on virtuaalsed (elektroonilised)
Keskmisel pildil kolmandas reas parkiv hõbedane sõiduk on Nissan Almera Classic, mitte Opel:)
PS:Väga huvitav blogi, jätka samas vaimus!
Siimul on täitsa õigus!
Postita kommentaar