Huvitav on Addis Ababas liikluskorraldus. Siin on yks ja vaga lihtne reegel - jalgi, et sa kellelegi otsa ei soida ja jalgi, et sulle keegi otsa ei soida. Vaga lihtne. Ja toimib.
Ei ole vaja mingeid keerulisi marke, paremakaereeglit, peateenouet jm. Kuuldavasti on ka Euroopas moned vaikelinnas moeldud katsetatda sarnast pohimotet. Me kyll eriti liiklusohtlikke olukordi nainud pole. Kohalikud on harjunud lapsest saadik niimoodi liiklema.
Aga ega nad ei kihuta ka. Enamus nende autosid polegi voimelised kihutama. Ropult on Vene Zigulisid, mis on neil pohiline taksomasin. Ropu kangutamisega ehk rebib sellega 50 valja. aga enamasti nii kiiresti keegi ei kima, ei saagi soita, liiklus on nii tihe.
Teine huvitav asi on yhistransport. Meie moistes busse liigub Addis Ababas vahe. Enamus soitudest tehakse meie moistes marsruuttaksodega, Toyota vaikebussidega. Bussikeses on juht ja sissehoikaja, kes ripub poole kehaga aknast valjas ja karjub marsruuti. Kui see sobib, siis peetakse masin kinni ja soidetakse. Hinnad on roppodavad. Selline keskmine ots maksab yhele inimesele umbes 3 eesti krooni. See on seda imelikum, et bensiin on siin kallim kui Eestis! Kuskil 1,3 dollarit liitri eest.
Palkadest. Somaalimaa saatkonnas oodates, lugesime Villuga veidi tookuulutusi. Korgharitud insenerile pakkus Etioopia maanteeamet palka 1800 birri ehk siis u 2400 eesti krooni. Magistrikraadiga raamatupidaja palk maanteeametis on 2500 birri ehk siis u 3200 krooni. Kusjuures nt korralik mobla pidi maksma kuskil 1300 birri. Meie tavaline soogikord pealinnas on kahepeale maksnud kuskil 40 birri ehk siis veidi yle 50 krooni. Aga saaks kindlasti ka 20 birri hakkama kesklinnas.
2 kommentaari:
Tuleb tuttav ette. Nagu "koduses" Kambodzas. Hoian teile poialt! Pange sama vingelt edasi! Lahe, Jaanus, et viitsid kirjutada. Tiina Phnom Penhist
Mis Jaanusest saanud on? Viimane kommentaar Etioopiast kuu aja eest
Postita kommentaar